Programmanieuws

Nieuwe directeur/coördinator Stichting Krimpenerwaard Marketing en Promotie



Nieuwe directeur/coördinator Stichting Krimpenerwaard Marketing en Promotie
 
Wendy Hofman is de directeur/coördinator van de nieuwe Stichting Krimpenerwaard Marketing & Promotie.
 
Stichting Krimpenerwaard Marketing & Promotie is de centrale marketing- en promotie organisatie in de gemeente Krimpenerwaard. De stichting is opgericht van, voor en door ondernemers in samenwerking met de gemeente en fungeert ook als spil in de actieve toeristische- en recreatieve netwerken. De nieuwe organisatie promoot de Krimpenerwaard als aantrekkelijk gebied om te recreëren, wonen en werken. De stichting werkt samen met de gemeente, lokale organisaties,
evenementenorganisatoren en andere (vrijetijds)ondernemers. Ook wordt de verbinding gezocht met de regionaal omliggende gebieden zoals Utrecht, Rotterdam, Dordrecht etc.
 
Wendy heeft in de afgelopen 15 jaar laten zien dat zij meer dan ruime ervaring heeft in gebiedsmarketing en gebiedscommunicatie. In dit werkveld fungeert zij geregeld als kwartiermaker of is zij betrokken als gebiedsmarketeer. Werkzaamheden die Wendy in de afgelopen jaren heeft uitgevoerd voor gebieden en steden zijn: het ontwikkelen en opstellen van gebiedsmarketingvisies, het ontwikkelen van merkstrategieën voor gebieden, het implementeren van gebiedsmarketing in gebieden.

Ook heeft zij ruime ervaring met het aansturen en coördineren van gebiedsmarketing in de uitvoering vanuit citymarketingorganisaties. Zo is Wendy in het verleden of op dit moment betrokken bij diverse gebiedsmarketingtrajecten in het land. Voorbeelden zijn vestingstad Brielle, Maritiem Historisch Maassluis, Landelijk Midden-Delfland en Dorps Hillegom.
Ook werkt zij voor de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag met als doel het ontwikkelen van een gezamenlijke visie op vrijetijdseconomie met de 23 gemeenten in de metropoolregio. Samenwerking met de Provincie Zuid-Holland, Staatsbosbeheer en de Landschapstafels staat daarin voorop.
 
“Ik verheug me om mensen en organisaties te verbinden en draagvlak te creëren. Samen gaan we kansen in de markt verzilveren voor de vrijetijdseconomie in de gemeente Krimpenerwaard. De gemeente Krimpenerwaard is een prachtig landschap met vele recreatief toeristische mogelijkheden. Het gaat mij om de trots die alle lokale burgers, organisaties, instellingen en verenigingen hebben, deze te verbinden en te laten zien. Ik geloof erin dat we met samenwerken en met het bundelen van creativiteit en inzet vele stappen kunnen maken om de Krimpenerwaard op de kaart te zetten, het aanbod nog verder kunnen ontwikkelen en de eigen inwoners en bezoekers een gastvrij welkom aan de Krimpenerwaard kunnen bieden!”
 
De stichting is een bundeling van VlistOnderneemt, Stichting Promotie Krimpenerwaard en Zilverstad Marketing met als doel bijdragen aan het versterken van de leefbaarheid van de Krimpenerwaard als gebied om te wonen, te werken, te winkelen, te leren en te recreëren.


 

Onderwerpen