Door: damFlarden!
Volgens mij is er prima compressor/limiter/exciter apparatuur beschikbaar, met de mogelijkheid van presets, om het geluidsniveauprobleem op te lossen.
De situatie Rekam is duidelijk, het verouderde kabelnet is overvol, er is niet echte ruimte voor een TV-station als Gouwestad.
Wel raar dat ik toch diverse reservekanalen ontvang, met een aquarium enzo. En als de verbinding tussen de studio en de Rekam een probleem is, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, dan zijn daar diverse technische oplossingen voor.
Uiteraard is het zo, dat hoe groter je zendbereik is, hoe meer luisteraars je kunt trekken. Ik weet niet zeker, maar staat de Gouwestadzendmast niet op de flat waar ook de Rekam zit?
Dat is toch behoorlijk hoog.
Indertijd was Angelina vanaf de dreefflat met een zendvermogen (inclusief storingen op electrische orgels, wekkerradio's en TL-verlichting) van minder dan 50 Watt, in een straal van 20-25 km nog goed te ontvangen.
Over dat professionele: Gouwestad is duidelijk een stichting met een hobbyistisch karakter. Natuurlijk wordt er continue gestreefd naar verbeteringen, maar er is zeker geen sprake van een progressief commercieel beleidsplan.
Als dat een bewuste keuze is van de organisatie en alle medewerkers, dan is dat hun goed recht.
Aan de andere kant: daar er maar 1 uitzendgemachtigde per gemeente kan zijn, heeft deze wel bepaalde verantwoordelijkheden.
En dient dus adviezen en kritiek serieus te nemen.
Bijvoorbeeld doormiddel van een forum als dit.