Heeft u nieuws voor ons? Klik hier!

Wij zoeken nieuwe medewerkers. Klik voor meer informatie!

Alcohol op straat moet verboden worden

Voor! (30)
30, 62 procent
Tegen! (17)
17, 35 procent
Geen mening (1)
1, 2 procent

Totaal 48 stemmen

Peilingen archief

24 uur per dag, 7 dagen per week, in de ether op 106.2FM en via de kabel 97.7FM

0:00MuziekRadio
10:00Muziek Magazine (h)
11:00Golden Oldies Revival (h)
12:00MuziekRadio
15:00Christian Country (h)
16:00Listen to the music (h)
17:00MuziekRadio
18:00Nashville Express
19:00Folk Roots
20:00A Shake Of Music
21:00Blues Power
22:00Jazz - Come Sunday (h)
23:00MuziekRadio

Luister ook eens naar:

Meer...

Op dit moment actieve discussies: Laatst geupdate programma's:

Arif (13 uur geleden)
Golden Oldies Revival (13 uur geleden)
Gouwestad Sport (13 uur geleden)
Sport op zaterdag (13 uur geleden)
Muziek Magazine (1 dag geleden)

Gouwestad Forum

Gouwestad Forum »

stop gouwestad

(69 posts)

1. Niet geregistreerd

Door: milan

ik vind gouwestad een raar omroep. ik begrijp niet waarom gemeente gouda radio gouwestad in de lucht houd, geef maar een echte radio station met echte mensen. en geen mensen die geen verstand hebben om een radio programma te maken. en als ze er een maken ,moet er ook geen rommeltje zijn . weg met gouwestad
    Posted 4 years ago #

2. Niet geregistreerd

Door: Andre

Helemaal mee eens Milan! Ik stel voor dat we aanstaande donderdag op de Markt alle Gouwestad-medewerkers publiekelijk kaal scheren en met pek en veren de stad uitjagen.
    Posted 4 years ago #

3. Niet geregistreerd

Door: Meelezer

Ik sluit me helemaal aan bij Andre, al is het alleen al omdat zijn Nederlands iets lekkerder loopt. Leuke naam voor een radioprogramma, 'Met Pek en Veren'. Presenteer ik tenminste weer een keer een ander programma.
    Posted 4 years ago #

4. Niet geregistreerd

ik ben een buitenlandse jongen en ik ben slecht in nederlands maar ik weet alles van radio maken ,maar gouwestad ....erg slecht
    Posted 4 years ago #

5. Niet geregistreerd

heyy andre goed idee beter een mee loper dan een meelezer.
    Posted 4 years ago #

6. Niet geregistreerd

Door: maarten

heyyyyyyyy ik wil ook bij gouwestad met een programma/ pluk ze kaal
    Posted 4 years ago #

7. Niet geregistreerd

Door: Andre

Kom op Milan, niet alles is zo slecht hoor. Ik luisterde gisteravond naar Indee 2000. De muziek in dat programma is echt geweldig. Goed, de mensen die het presenteren zijn dan misschien geen hoogvliegers en technisch gezien ging er van alles mis, maar toch... Ik vind Gouwestad een leuke omroep! Nu nog iets minder herhalingen (van herhalingen) en het komt helemaal goed!
    Posted 4 years ago #

8. Niet geregistreerd

Door: Leo

Blijkbaar weten jullie het beter. Kom dan met een programmavoorstel + demo ervan en leg het voor aan de omroep. Wellicht leren we dan idd wat van jullie ;-)
    Posted 4 years ago #

9. Niet geregistreerd

Door: Michel Klijmij

Milan (of Maarten, komt van hetzelfde IP adres bij Planet ADSL), de gemeente houdt Gouwestad niet in de lucht. Dat doet Gouwestad zelf. De gemeente kan niet zomaar de omroep stil leggen :) Een beetje negatieve toon, maar het wordt wel weer grappig door de interessante spelling, interpunctie en grammatica. Dus ik laat dit maar staan. Wie echt wat wil veranderen komt zoals Leo zegt gewoon met een goed programmavoorstel. Wie alleen maar zeurt zonder te zeggen hoe het wel moet maakt zichzelf vooral belachelijk. Dus kom maar op met die goede ideeën.
    Posted 4 years ago #

10. Niet geregistreerd

goede ideetjes hebben we altijd,maar er wordt nooit gereageert op onze mailtjes.en op onze demo,s.of we krijgen te horen ,we zitten vol en over de gemeente gouda jullie krijgen er wel geld voor, en jullie zoeken vrijwilligers?????als jullie nooit mensen een kans geven wat hun zelf willen ???? alleen maar wat jullie willen. en over mij taal fouten kan ik niets aan doen.maar presentatie is mij beste kand.ik werk niet voor niets bij radio 538. ik ben daar al weer zo twee jaar. gouwestad wordt je toch nooit aan genomen,alleen maar dingen voor lezen ,maar goed jullie zijn van de straat
    Posted 4 years ago #

11. Niet geregistreerd

Milan, ik ben een van de ontvangers van alle aanmeldingen die via de site gaan, en ik heb nog nooit een mailtje van je gezien. Iedereen die zich aanmeldt wordt uitgenodigd voor een gesprek, waarin wordt gekeken wat we met iemand kunnen. Het is niet zo dat we iedereen die zich aanmeldt direct achter de microfoon zetten met een eigen show. Dat is vanwege de balans (we moeten voor de helft lokale informatie uitzenden) en om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Aan programma's als op 3FM, 538 en noem ze maar op hebben we niet zoveel, we willen een eigen, lokaal, geluid laten horen. Daarbinnen is genoeg ruimte (zo is er nu iemand die een danceprogramma wil maken) om leuk radio te maken. Genoeg mogelijkheden dus. Of je bij 538 werkt betwijfel ik. En op de radio is schrijfstijl niet zo belangrijk, maar als je geloofwaardig over wilt komen wil het wel helpen om je boodschap wat netter over te brengen.
    Posted 4 years ago #

12. Niet geregistreerd

Door: damFlarden!

Voor zover ik weet is dit een forum. Een medium waar een ieder zijn stelling kan plaatsen. Met als doel een frisse discussie. Indien een onderwerp niet leuk of interessant is, zal men er niet meer op reageren. Aan de andere kant zal een boeiende uitwisseling van gedachten juist prikkelend werken. Alleen indien het betamelijke wordt overschreden, dient een moderator (forumbeheerder) in te grijpen. Deze zou bepaalde berichten kunnen verwijderen, omdat ze te veel afwijken van wat nog redelijkerwijze als nog normale communicatie zou kunnen worden gezien. Als er dus geen sprake is van escalatie, dient een forumbeheerder zoals Michel zich als normale discussiepartner te gedragen, en dat is precies wat hier niet gebeurd. Door duidelijk te tonen dat hij er meer van weet: - Milan (of Maarten, komt van hetzelfde IP adres bij Planet ADSL) - Milan, ik ben een van de ontvangers van alle aanmeldingen die via de site gaan Hiermee profileert Michel zich als een medewerker van Gouwestad, en bovendien iemand die bepaalt wat er hier op dit forum toegestaan wordt. Daarna wordt Milan met de grond gelijk gemaakt, door te stellen dat deze niet kan schijven, zijn mogelijke ervaring bij een professioneel radiostation niet relevant voor Gouwestad is, en dat hij eigenlijk helemaal niet bij radio 538 werkzaam kan zijn, en worden nog enkele badinerende adviezen gegeven over de vorm van de boodschap. Uiteindelijk geeft dit des te meer aan, dat de oorspronkelijke kritiek terecht is.
    Posted 4 years ago #

13. Niet geregistreerd

Ik zal niet zo snel een discussie verwijderen, dat vind ik te laf. En dat ik medewerker ben moge duidelijk zijn voor wie even door deze site heengaat. Wat ik wel verwacht is dat mensen die hier posten dat netjes doen (dwz enige tijd besteden aan spelling en taalgebruik) en bovendien eerlijk en open. Onder een andere naam onzin plaatsen kunnen we allemaal wel doen. Wat Milan/Maarten post is simpelweg niet te controleren als waar en gezien zijn gedrag riekt het naar liegen - en dat vind ik geen "normale communicatie". Als Milan/Maarten op een normale manier kritiek levert, dus niet alleen zeuren maar ook verbeteringen aandragen, dan kan er over gepraat worden. Vandaar dat ik wat tips gaf over hoe hij dat het beste kan doen. Simpel toch.
    Posted 4 years ago #

14. Niet geregistreerd

Voor de duidelijkheid wordt nu trouwens wel bij Gouwestad medewerkers gezet dat ze medewerker zijn, voor de zekerheid.
    Posted 4 years ago #

15. Niet geregistreerd

Het is een ieders recht in een democratie te zeggen wat hij of zij wil. Het is tevens een ieders recht om daar een mening over te hebben. En door elkaar als gelijkwaardige te behandelen, kan er hierdoor zelfs een interessante discussie ontstaan. Vraagje: wat is het doel van een forum?
    Posted 4 years ago #

16. Niet geregistreerd

Het is eenieders recht een mening te hebben, het is niet een ieders recht die overal te uiten, zeker waar het onwaarheden of beledigingen bevat. Een forum is om een plaats te bieden voor discussie, maar wel binnen de grenzen van het redelijke. Ongefundeerde kritiek, geen aandacht besteden aan leesbaarheid voor de lezers en negativiteit horen daar niet bij. Er is door verschillende mensen gezegd: kom maar met verbeteringen, meld je maar aan, maar daarop wordt niet inhoudelijk ingegaan. Wij zijn niet bang voor die discussie (anders was dit namelijk al lang van dit forum verdwenen), Milan/Maarten blijkbaar wel. Op de inhoudelijke punten wordt namelijk niet door hem gereageerd.
    Posted 4 years ago #

17. Niet geregistreerd

Ok, anders geformuleerd: als iemand zich kwetsbaar opstelt door allerhande onzin uit te kramen, kan ik daar de lol wel van in zien. Bovendien valt hij een organisatie aan, geen persoon. Indien die organisatie zich dan, als reactie, gedraagt als een autoriteit die het wel op de man speelt (we weten wel wie je bent en je Nederlands is ook niet best), ruikt dan naar overdreven en onnodig spierballengedrag. Ik begrijp ook wel dat in sommige gevallen dit soort forums worden misbruikt door schreeuwers, die andere, normale bezoekers afschrikken, maar om nou te stellen dat dit hier het geval is... Daarnaast vind ik het wat flauw om kritiek te hebben op het ten toongespreide gebrekkig Nederlands. Dit zou impliceren, dat bijvoorbeeld iemand met het syndroom van Down geen toegang tot dit forum zou hebben, ondanks zijn of haar gezonde belangstelling voor het medium.
    Posted 4 years ago #

18. Niet geregistreerd

( ... ik zeg niks ..!).
    Posted 4 years ago #

19. Niet geregistreerd

Door: hans

kan niet begrijpen dat er zo drukte wordt gemaakt over een zender op 106.2 dat nog geen bereik van 7km heeft de lokale zender van waddinxveen is 3 keer zo hard en 20 keer zo profesioneel en dan wil ik het nog geeneens hebben over de tv uitzendingen Capitol TV (piratenzender uit de jaren 80) had nog betere beeldkwaliteit maar als men plezier heeft om op dit station radio te maken moet je dat zeker doen ben alleen bang dat je weinig publiek bereikt. wat wel mijn ergenis heeft is dat de gemeente nog steeds geld in deze zender blijft pompen.
    Posted 4 years ago #

20. Niet geregistreerd

Volgens mij is er een regeling vanuit het rijk, en kunnen gemeenten kiezen of ze dit bedrag, of een deel ervan, aan hun lokale omroep doorsluizen. Als ik mij niet vergis, wordt de volledige toelage (subsidie) aan Gouwestad doorgegeven. Dus de gemeente pompt niet in. Ik vrees dat GS niet bijzonder veel luisteraars heeft, en dat ligt niet allemaal aan het niveau van de programma's. Er is veel concurrentie, en er worden lokale zenders wel beperkingen opgelegd. Je kunt niet zomaar 24 uur per dag urban draaien en onderwijl je kip wapsen. Uiteraard is alles in Waddinxveen beter, harder er professioneler. Ik ben er wel eens doorheen gefietst, vergeet het nooit meer.
    Posted 4 years ago #

21. Niet geregistreerd

Of RTW professioneler of niet is, is een discussie waar ik me niet aan ga wagen. ik luister er nooit naar, dus kan ik er gewoonweg niet over oordelen. Dat de zender 3 maal zo hard is, maakt hem niet per definitie beter. wat betreft die Rijksregeling, heeft Martin helemaal gelijk. Als RTW dit niet krijgt ksn dat betekenen dat de gemeente het geld liever ergens anders aan besteedt. Dit kan een prioriteitskwestie zijn, maar ook een waardeoordeel over de kwaliteit: men geeft wat men het waard vindt. Geen idee, ken de beleidskeuzes van Waddinxveen niet en RTW al helemaal niet.
    Posted 4 years ago #

22. Niet geregistreerd

Het is geen keuze of een gemeente het geld doorsluist - formeel moeten ze dat. Omdat enkele gemeentes dat niet deden werd niet zo lang geleden een motie ingediend. Ik weet niet of die het heeft gehaald, maar daarmee zouden ook andere gemeentes het geld direct door moeten sluizen.
    Posted 4 years ago #

23. Niet geregistreerd

wat een onzin dat in waddinxveen alles beter is ik ben zelf gouwenaar maar de lokale omroep hier slaat helemaal nergens op als je nu een stad hebt van meer dan 70.000 inwoners dan moet er toch wel wat meer mogelijk zijn dan dit resultaat. dat rtw 3 keer zo hard is maakt het station per definitie wel beter hoe harder je bent des te meer publiek je bereikt hoe groter de kans dat je betere programmamakers aantrekt om het station profesionaler te laten klinken dat heeft niets te maken met het breede genre dat je moet handhaven.ga eerst eens praten met instantie`s om een zender te krijgen met een bereik dat bij gouda past zoals in andere gemeente`s anders heb ik nog wel een eindtrap om het bereik te verbeteren.
    Posted 4 years ago #

24. Niet geregistreerd

"Onze versterker gaat tot 11"
    Posted 4 years ago #

25. Niet geregistreerd

Nou ja, die zender van RTW staat in principe dus de polders vol te blazen, of je daar nou wat aan hebt. De koeien kunnen het in ieder geval goed ontvangen. Wat mij wel opvalt, is dat de geluids / beeld -kwaliteit van GS niet erg goed is. Ik weet van de TV dat er een goed signaal wordt aangeboden, maar het valt wat tegen in de huiskamer. Dit lijkt mij een bandbreedte kwestie, HG van de Rekam bij de lurfjes pakken. Bij de radio afdeling valt op, dat er nogal wat opmerkingen worden gemaakt over technische zaken. Het volume is niet constant, bijvoorbeeld. Kun je hem wel op 11 zetten, er klopt iets niet.
    Posted 4 years ago #

26. Niet geregistreerd

Het bekende compressie-verhaal: some love it, some hate it! In de studio wordt nu gewerkt aan een paar technische aanpassingen, om e.e.a. te verbeteren op dit punt. Blijf je zitten met het feit dat GS programma's maakt die inhoudelijk en qua opzet de formats van radio 1 tot 5 bestrijken. Klassiek vraagt hierbij weer een andere compressie dan 3FM. Die weer sterk afwijkt van bv Radio 1. Deze verschillen blijven en daardoor ook verschillen in geluidsniveau. Dat de geluids- en beeldkwaliteit anders op kabel en ether klinkt dan het de studio's verlaat is bekend. De leeftijd van het kabelnet en de technische installatie van de REKAM ook. Hebben we helaas weinig invloed op, al zouden we dat (graag) willen. Een zender 3 keer zo hard zetten heeft in de polder idd weinig resultaat. En dat je er meer luisteraars mee bereikt betwijfel ik: niet iedereen heeft immers RTW op staan. Maar dat je het uitzendgebied vergroot en daarmee het peloton POTENTIËLE luisteraars, wel. Of dit de aantrekkingsfactor van 'professionele' programmamakers is, betwijfel ik. Daar komt nl veel meer bij kijken, zoals technische mogelijkheden/vaardigheden en de overall indruk van een omroep: wil zo'n 'professionele' programmamaker wel tussen de meuk gaan zitten? Trouwens: wat is jouw definitie van 'professionele radiomaker' in deze? Als gezegd, luister ik nooit naar RTW en kan dus geen oordeel geven over wat ik hoor. Daarentegen wel het krantje van RTW gezien en als ik daar de indruk van moet krijgen dat die omroep 20 keer beter en professioneler is dan GS ... . Eerder het tegenovergestelde!
    Posted 4 years ago #

27. Niet geregistreerd

als ik praat over hardheid heb ik het over de singaal sterkte niet over de input ik vind het onvoorstelbaar dat vanaf die hoogte niet meer dat 7km bereik mogelijk is ik weet niet wat tegenwoordig het maximale vermogen van een lokale omroep mag zijn vroeger was dat 50watt als dat vermogen uit de zender komt moet het toch wel meer bereik hebben lijkt mij wat betreft de geluidskwaliteit kan je niet de rekam de schuld van geven er zijn tegenwoordig genoeg mogelijkheden om het geluid vanuit de studio digitaal naar de zender op de ridder van catsweg te krijgen.
    Posted 4 years ago #

28. Niet geregistreerd

Er zijn inderdaad tegenwoordig meer manieren ja. Maar of GS daar gebruik van maakt is natuurlijk een tweede. Wat niet wegneemt dat er nog genoeg te bediscusiëren valt, want e.e.a. kan idd beter! Begrijp best wat jij met de hardheid bedoeld. Bedoelde ik nl ook! Maar ik blijf erbij dat dit geen over-de-streep-trekkend argument zal zijn voor de 'professional'. En een tekwen van kwaliteit is het zeker niet! Overigens valt 'Gouwestad' tot voorbij Woerden goed te ontvangen, heb ik uit eigen ervaring kunnen merken. Nooit geweten dat dit minder dan 7 KM van Gouda ligt. Het lijkt nl veel meer!
    Posted 4 years ago #

29. Niet geregistreerd

wat een gezeik op dit forum. ik snap niet ,dat jullie nog radio maken, ga normaal werken of ga een krant voorlezen via de radio dat ken iedereen ,en ik ben er trots op dat ik niet goed nederlands kan schrijven,kan mij niet schelen hoe jullie en wat jullie over mij denken. ik weet waar ik het over heb .ik maak overal radio opnamens,maar bij gouwestad zou ik nooiittt willen werken ,als jullie alleen maar mensen af zeiken .als jullie kritiek krijgen jullie moet er gewoon wat er aan gaaan doen maar wie zijn wij
    Posted 4 years ago #

30. Niet geregistreerd

Volgens mij is er prima compressor/limiter/exciter apparatuur beschikbaar, met de mogelijkheid van presets, om het geluidsniveauprobleem op te lossen. De situatie Rekam is duidelijk, het verouderde kabelnet is overvol, er is niet echte ruimte voor een TV-station als Gouwestad. Wel raar dat ik toch diverse reservekanalen ontvang, met een aquarium enzo. En als de verbinding tussen de studio en de Rekam een probleem is, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, dan zijn daar diverse technische oplossingen voor. Uiteraard is het zo, dat hoe groter je zendbereik is, hoe meer luisteraars je kunt trekken. Ik weet niet zeker, maar staat de Gouwestadzendmast niet op de flat waar ook de Rekam zit? Dat is toch behoorlijk hoog. Indertijd was Angelina vanaf de dreefflat met een zendvermogen (inclusief storingen op electrische orgels, wekkerradio's en TL-verlichting) van minder dan 50 Watt, in een straal van 20-25 km nog goed te ontvangen. Over dat professionele: Gouwestad is duidelijk een stichting met een hobbyistisch karakter. Natuurlijk wordt er continue gestreefd naar verbeteringen, maar er is zeker geen sprake van een progressief commercieel beleidsplan. Als dat een bewuste keuze is van de organisatie en alle medewerkers, dan is dat hun goed recht. Aan de andere kant: daar er maar 1 uitzendgemachtigde per gemeente kan zijn, heeft deze wel bepaalde verantwoordelijkheden. En dient dus adviezen en kritiek serieus te nemen. Bijvoorbeeld doormiddel van een forum als dit.
    Posted 4 years ago #

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

©2010 - Gouwestad Internetteam - Privacy Verklaring - Stats

Gouwestad RSS Feeds:
XML RSS Feed Nieuws
XML RSS Feed Radio
XML RSS Feed Televisie

De Gouwestad.nl website is toegankelijk voor iedere HTML4 en CSS2 compatible browser, en tekstbrowsers als lynx/links